Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Κουλούρια Θεσσαλονίκης, το χειροποίητο κολατσιό μου

Ήρθε η ώρα, σας το είχαμε υποσχεθεί άλλωστε, να δώσουμε τη συνταγή για τα κουλούρια Θεσσαλονίκης˙ τα γνωστά σουσαμένια.  Αρχή εβδομάδας γαρ αύριο και οι μαμάδες ψάχνονται τι να ετοιμάσουν για το δεκατιανό των παιδιών στο σχολείο. Κουλουράκια με σουσάμι  λοιπόν που τρώγονται σκέτα ή με λίγο κασεράκι και είναι πανεύκολα στην προετοιμασία.

Θα χρειαστούμε (για 6 μεγάλα κουλούρια ή 12 μικρά)
1 κούπα χλιαρό νερό
1 φακελάκι ξερή μαγιά
400 -500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1  1/2 κ.γ. ζάχαρη
1 κ.γ. αλάτι
100 ml ελαιόλαδο
σουσαμάκι

Και να τι κάνουμε:

• Σε ένα μικρό μπολάκι ανακατεύουμε το μισό από το  χλιαρό νερό, τη μαγιά και  3 κ.σ. από το αλεύρι και το αφήνουμε για 10 λεπτά, μέχρι να σχηματίσει αφρό στην επιφάνεια.
• Σε ένα μεγαλύτερο μπολ βάζουμε το υπόλοιπο αλεύρι, το λάδι, τη ζάχαρη, το αλάτι, το υπόλοιπο χλιαρό νερό και προσθέτουμε το μείγμα της μαγιάς.
• Ζυμώνουμε ελαφρά όλα τα υλικά και προσθέτουμε αλεύρι αν χρειαστεί. Να θυμάστε ότι θέλουμε η ζύμη να είναι απαλή και να μην κολλάει.
• Αφήνουμε τη ζύμη μας σκεπασμένη για 30 λεπτά σε ζεστό περιβάλλον, περιμένοντας να φουσκώσει.
• Όταν είναι έτοιμη τη χωριζουμε σε 6 ή 12 μπάλες ανάλογα πως θέλουμε τα κουλουράκια μας,  «γεματούλια»ή πιο λεπτά.
• Ανοίγουμε την κάθε μπαλίτσα σε»κορδόνι». Στη συνέχεια  το βρέχουμε με ένα πινελάκι, το περνάμε από το σουσάμι και κλείνουμε το κουλουράκι μας.
• Αραδιάζουμε όλα τα κουλούρια στο ταψάκι μας, στο οποίο έχουμε απλώσει μια λαδόκολλα και τα ψήνουμε για 15 έω 20 λεπτά στους 220 βαθμούς, σε φούρνο που έχει προθερμανθεί  πολύ καλά. 

Ο τρόπος μου:
 Προσωπικά χρησιμοποιώ  λαδάκι έξτρα παρθένο και στα κουλούρια- όπως  και σε όλα σχεδόν  τα μαγειρέματά μου-  καστανή ζάχαρη αντί για λευκή και σουσαμάκι bio, το οποίο έχει μια πιο έντονη γεύση. 
Έχω καταλήξει επίσης στο συμπέρασμα ότι το δεκατιανό των παιδιών είναι απλά η πρόφαση, γιατί τα σουσαμένια κουλούρια γίνονται ανάρπαστα και μεταξύ των μεγάλων. Εγώ, ας πούμε συνοδεύω με το συγκεκριμενο κουλούρι  ένα ζεστό τσαγάκι του βουνού, το οποίο με  μια κουταλιά μέλι και αρκετές σταγόνες λεμόνι μου  δίνει δύναμη  για να ξεκινήσω τη μέρα μου˙ έχει προηγηθεί συνήθως μια πλούσια φρουτοσαλάτα, αλλά για το  πρωινό θα μιλήσουμε αναλυτικά μια άλλη φορά.

1 σχόλιο: