Παρασκευή, 4 Μαΐου 2012

Greek breakfast˙ επιτέλους


Όταν σερβίρεις greek salad με αγνό σπορέλαιο, και στα ξενοδοχεία πρωινό με τυρί Δανίας και μαρμελάδες Ολλανδίας, πως είναι δυνατόν να δημιουργήσεις ένα αναγνωρίσιμο και επιτυχημένο brand για την Ελλάδα και για την ελληνική διατροφή, που εν πολλοίς είναι συνώνυμη της Μεσογειακής Διατροφής, αναρωτιόταν ο κ. Δημοσθένης Μπρούσαλης, Γενικός Διευθυντής DASC Branding μιλώντας στο πρώτο αγροτικό επιμορφωτικό συνέδριο με τίτλο «Καλλιέργεια – τυποποίηση – προώθηση», που έγινε στις 21 Ιανουαρίου στο Ζάππειο.  

Για σκέψου˙ βρε τι είπε ο άνθρωπος, έλεγα ψιθυριστά. Προσπαθούσα να το συλλάβω, αλλά το μυαλό μου δεν το χώραγε...


Σερβίρουμε δηλαδή χωριάτικη σαλάτα, χωρίς αγνό παρθένο ελαιόλαδο, αυτό το θησαυρό που σε αφθονία και σε εξαιρετική ποιότητα παράγει ο τόπος μας˙ προσφέρουμε πρωϊνό, χωρίς ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα˙ χωρίς ανθότυρο Κρήτης με μυρωδάτο ελληνικό μέλι, ας πούμε˙ χωρίς τηγανίτες με πετιμέζι˙ χωρίς σπιτικές μαρμελάδες με εποχικά φρούτα που σε απίστευτη ποικιλία γεύσεων φτιάχνουν οι γυναικείοι συνεταιρισμοί σε όλη την Ελλάδα˙ χωρίς μαύρη  σταφιδούλα που είναι το πιο δυναμωτικό σνακ˙ προσφέρουμε κορν φλέικς αντί για ένα πιάτο σούπας γλυκού τραχανά˙ προτιμάμε τελικά το πεπόνι εισαγωγής το χειμώνα αντί για τα ελληνικά πορτοκάλια, τα μήλα ή τα μούρα...

Μετά είναι να απορείς που φυλλοροεί η πρωτογενής παραγωγή, εξασθενίζουν οικονομικά οι τοπικές κοινωνίες και τσαλαβουτάνε σε θολά νερά οι ελληνικές εξαγωγές; Είναι να απορείς που δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να χτίσουμε ένα επιτυχημένο brand για την Ελλάδα και για κάθε έναν ξεχωριστά από τους μοναδικούς τουριστικούς προορισμούς που διαθέτει αυτή η χώρα; 

Τα καλά νέα είναι ότι κάτι έχει αρχίσει να κινείται προς την κατεύθυνση αυτή, μέσω του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) που δρομολόγησε πρόσφατα το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό», με στόχο το ελληνικό πρωινό να υιοθετηθεί από όλα τα ξενοδοχεία της πατρίδας μας, ανεξαρτήτου κατηγορίας και περιοχής, στο καθένα ανάλογα των δυνατοτήτων και μέσων που διαθέτει και να μην περιορισθεί μόνο στα ελάχιστα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών.

Ήδη το ΞΕΕ «τρέχει» και την ιστοσελίδα www.greekbreakfast.gr  με πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την προσπάθεια που γίνεται να καθιερωθεί το ελληνικό πρωινό, να αναδειχθούν οι γαστρονομικοί θησαυροί της χώρας μας, να τονωθεί η πρωτογενής παραγωγή. 

Την έμπνευση της όλης προσπάθειας περιγράφει πολύ ωραία ο κ. Γιώργος Πιττάς υπεύθυνος του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό», σε μια από τις παρουσιάσεις που έχουν γίνει για το θέμα: «Εκατοντάδες μικροί γαστρονομικοί θησαυροί, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας μας περιμένουν να τους ανακαλύψουμε και να τους αξιοποιήσουμε δημιουργικά για το ελληνικό πρωινό. Ας αφεθούμε στην κρυφή γοητεία του τραχανά και της ταχίνης, της φάβας, της αγκινάρας, της μελιτζάνας, του κρίταμου και της κάπαρης, του ριζόγαλου, της πατσαβουρόπιτας και της σαντορινιάς πουτίγκας, των μοναδικών τυριών της πόσιας, της ξινομυζήθρας, της κοπανιστής, του χλωρού και της μανούρας και ας χαθούμε στον μαγικό κόσμο του καγιανά, του σφουγκάτου, της λούζας, της  μόστρας, του φακόριζου, της αγκιναρόπιτας και της φρουτάλιας».

Το παράδειγμα της Ρόδου
Η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου πάντως έκανε την αρχή με την πρόσφατη απόφαση των μελών της να εντάξουν ντόπια προϊόντα στο μενού του πρωινού τους, από την φετινή κιόλας τουριστική σεζόν, η οποία επισφραγίστηκε με την υπογραφή του Τοπικού Συμφώνου Ελληνικού Πρωινού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου